Aziz İstanbul

Aslında korkuyordum senden. Öylesine asil, öylesine güzel ve öylesine gösterişliydin ki, yanında varlık gösteremiyor, küçülüyor ve yok oluyordum. Tüm bunlar bir yana da asıl sorun, yürürken gururun düşse eğilip almayacak kadar mağrur oluşundu. Her zaman, her yerde seninleydik oysa ama sen bir kez olsun göz ucuyla bile bakmadın bana. Oynuyor muydun benimle, yoksa ben aşklarından birimiydim? Yeterince eğlendin mi peki? Ben yorgun ve ürkek adımlarla, aklım fikrim sende kaldırımlarını arşınlarken, hemen yanı başımda sen, o güzel dudaklarını gerip kıs kıs gülüyor muydun bana?


Evet, en güzel şiirleri yazamadım senin için, romanlar yazıp aşkımı da anlatamadım sayfalar dolusu. Hatta belki sen, aşkından oldum divane.. diye başlayan bestelerimde olmasını isterdin. Haklısın yapamadım, belki de yapmadım. Senin eğilip gururunu almayacak kadar övüngenliğin benimse varlığımı hiçleştirmemek gibi bir idealim vardı. Yapamazdım, vazgeçemezdim. Çiçek satan çingeneleri, asırlık çınarları izlediğim gözlerimle, sokak kedilerini besleyip, kitap sayfalarını çeviren ellerimle, yürüdüğüm ayaklarımla, dünyayı kurtaracak düşlerimle, sesimle ve nefesimle ve yaşa diyen yüreğim varken, yere düşen gururu eğilip alacak ve parmaklarım arasındaki o gururun görkemiyle kendimden geçecek kadar hiçleşemezdim.Her şeye rağmen bir ümit vardı içimde. İyimser olduğum zamanlarda her şaşkın aşıkta görül en safdillilikle belki diyordum fakat öyle güzel, öyle asil ve sonuçta öylesine ulaşılmadın ki benim için… Düşüp düşüp kalkıyor, sabırla bekliyordum ve esmeri ve sarışını, güzeli ve çirkini, zengini ve fakiriyle her dilden ve her ırktan hayranın arasında beni görmeni, beni sevmeni bekliyordum umutla. Oysa ben tavşan, sen dağ misali haberin bile yoktu sana sitemimden.Boğazın kadim ve karanlık sularında seni uyandırmamak için usulca süzülen kayıkların sessizliğinde, kim bilir kaç kez içim ürpererek yüzüne baktım sen uyurken M.Emin TOKATİden. Uyurken başka güzeldin… Yine soylu, yine gösterişli ama bana daha yakın…. Çünkü o saatlerde, yani sen uyurken ve ben uykusuz gecelerde sana bakarken yalnız biz vardık… Sen ve ben, yalnızca ikimiz… Pırıltılı gözlerinin içine baka baka içimi dökememiştim… Şimdi ise duyduğunda yüzünün alacağı şekli görmemenin cesaretiyle itiraf ediyorum; seni seviyorum… Sen; düşlerimin Don Juanı, şehirlerin El Doradosu, dünyanın Afroditi, sen!… Kulak tıkamakla susturulamayan özgürlüğün tiz sesi, dün koynundayken bile bana uzak olan sen, bu gün bana dünden daha mı yakınsın ne, üstelik çok uzaklarda olmama rağmen…
Öpe koklaya sarhoş ettiğin aşıkların her bir köşeden, buğulu ve hırçın gözlerle de olsa doya doya sana bakarken, ya çok uzaklara fırlatıp attığın ben ve bizler ne hallerdeyiz biliyor musun? Gözlerim yine uykusuz ve yaşlı uzakların akşamında. Uzaklar, ah uzaklar, beni sana daha çok bağlıyor ve seni ne kadar çok sevdiğimi daha çok anlıyorum. İtiraf etmeliyim ki, tüm melankolim, tüm bezginliğim seni paylaşmak zorunda olmanın acziydi. Oysa dünyada paylaştıkça güzelleşen, paylaştıkça sevilen tek sevgilisin sen.

…. nasıl aşk bu? Kaçtıkça yakalandığım sonu gelmez bir oyun… Ne kadar uzağa gidersem o kadar çok yakalanıyorum sana. Zeus oğlu Tantalos gibiyim, lanetlendim sanki… Ne zaman dokunsam sana yani dokunamasam o kadar aşığınım, o kadar vazgeçilmezimsin. Kadim sevgilim, tüm ihanetlerini bağışlıyorum. Dilerim sende beni bağışla ve hiç olmazsa bir defa göz ucuyla bak bana. Adının aksiyle saçımdan tırnağıma titrediğim aziz İstanbul, kadim sevgilim, çağır beni…

Hazan Mevsimi

Published in: on Eylül 12, 2008 at 6:36 am  Yorum Yapın  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://sehristanbul.wordpress.com/2008/09/12/aziz-istanbul/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Bir Cevap Yazın

